コーポ啓21号室~偽コンビクトの日々戯言

50歳を過ぎてもまだまだぼやくぜ

Hard working man blues

I'm a hard-workin' man
But hard work ain't good for no one
I'm a hard-workin' man
But hard work ain't good for no one
And the reason I keep my job
I can my proper fun

I once had a woman
She loved somebody else
I once had a woman
And I love her all myself
But she took my money
And gave it to someone else

Now I'm hard-workin' man
Mean as I can be
I'm hard-workin' man
Mean as I can be
And for a woman to get my money
She's got two arms both onto me

Now I'll keep my money
Woman do the best you can
Now I'll keep my money
Baby you can do the best you can
And maybe that will teach you
How to treat a poor hard-workin'man

戦前のブルースより。もう70年くらい前の曲になるのだが、人間というのはそんなに変わってないのかもしれない。実に俺の心に染み入るブルースだ。ホントは染み入るような生活なんて送りたくはないんだけど・・・・。

今日はちょっとビックリしたよ・・・。

休みだというのに今日も仕事してましたけど、別にいいだろ。

ここ何日かはまたブルースにどっぷりはまりこんでいる。八戸の主なレコード屋のブルースコーナーは、ほとんど撤廃されてしまってブルースのレコードを見つけるのは非常に難しい。実に悲しい話ではないか。ブルース無くしてロックンロール無しなんだぜ?八戸のレコード屋においてあるブルースのレコードはもう全部持ってるわい(といってもせいぜい15種類くらいしかないんだけど)。新しいの入れてよ。戦前のカントリーブルース、最高です。今度東京行ったらまた大量買付けしてやるわい。

今日今年最後になるであろうモチを食べた。2003年はもうはじまって結構たつのだねぇ。しみじみ。